Bekijk deze e-mail in je browser

 


Nieuwsbrief Friday Night Run - # 2018

 

Hallo Loper,

De Friday Night Run is een gratis duurloop op de tweede vrijdag van de maand. Iedere hardloper kan meedoen, het is een echte social run met pacers op verschillende snelheden. Kom lekker een uur hardlopen met anderen: het is goed voor de sociale contacten en natuurlijk de gezondheid!

Wie nog geen uur in de benen heeft, kan overigens mee met de 45 minuten groep. Die rent op een tempo van 8K per uur een route van 6 kilometer.

------------

In deze nieuwsbrief:

  • Loop je vrijdag weer mee met de Friday Night Run
  • Praktische informatie
  • Het nut van een korte interval-training
  • Sneller herstellen van Spierpijn
  • De Olympisch Stadionloop zit bijna vol
  • Verder lopen….
 

Loop je vrijdag weer mee met de Friday Night Run?

Aanstaande vrijdag mogen we weer: de Friday Night Run. Kom om aan je tempoduurvermogen te werken, gezellig samen hard te lopen, je nieuwe hardloopschoenente te showen aan je hardloopmaatjes of om jezelf na afloop te belonen met een lekker speciaalbiertje.

Allemaal prima redenen.

We starten om 19.30 met een warming up in het Olympisch Stadion en rennen daarna een mooi rondje door Amsterdam om  vervolgens door een uurt later weer door de poorten van het Olympisch naar binnen te rennen.

Vergeet niet om je hardloopmaatjes mee te nemen. Iedereen die een uur (maar er is ook een 45 minuten-groep) kan rennen is meer dan welkom.

Als altijd kun je kiezen voor vijf snelheden onder begeleiding van ervaren pacers. De pacers rennen op 9, 10, 11, 12 of 13 km per uur. Voor beginnende lopers is er een groep die een afstand van zes kilometer rent in 45 minuten.

Het loopgebied; Het Rembrandtpark

De route bij deze editie van de Friday Night Run gaat vanaf het Olympisch Stadion door het Rembrandtpark. Wie het park kent weet dat het qua lopen zeker niet onder doet voor het Vondelpark. Een lekker rondje dus.

Tot vrijdag!


 

Praktische informatie 

Op de Friday Night Run-website kun je alle praktische informatie vinden.

Het belangrijkste; De Friday Night Run is gratis, neem eventueel wel geld of je pinpas mee om aan de bar in de kantine eten en drinken te kunnen kopen.

  • De gezamenlijke warming-up begint om 19:30 uur, maar je kunt al eerder terecht in de kantine van Phanos
  • We starten en finishen in het Olympisch Stadion en alle tempogroepen (9,10,11,12, en 13 kilometer per uur) lopen ongeveer een uur.
  • Er is ook een groep voor beginners; deze loopt in 45 minuten zes kilometer met een tempo van ongeveer 8 kilometer per uur (dat is 7min 30sec per kilometer)
  • Je kunt gebruik maken van faciliteiten van Phanos; de kleedkamers met douches, kluisjes (voor zover beschikbaar) en de kantine

 


 

Procesdoelen vs Resultaatdoelen

picture

De meeste hardlopers genieten van het lopen zelf en zijn niet gericht op persoonlijke records. Toch is het voor veel lopers motiverend als ze een nieuw persoonlijk record lopen. Maar wat zijn resultaatdoelen en procesdoelen? En hoe kunnen deze helpen richting een nieuw PR?

 

Een procesdoel is een doel gericht op je eigen prestatie en is niet afhankelijk van anderen. Een voorbeeld is: “Ik wil mijn looptechniek verbeteren door mijn knie wat hoger op te tillen” of “Ik wil de volgende wedstrijd 30 seconden harder dan mijn PR op de 5km”. Het zijn doelen die voor focus en motivatie zorgen.

 

Een resultaatdoel is een doel gericht op je prestatie en afhankelijk van anderen. Een voorbeeld is: “Ik wil tijdens het NK halve marathon 3e worden. Die prestatie hangt ook af van het deelnemersveld en hoe goed anderen in vorm zijn. Als je dan 5e wordt met een goede tijd ben je teleurgesteld, terwijl dat onterecht is.

 

Daarnaast is het voor hardlopers goed om doelen per training te stellen. Voorbeeld: “Vandaag wil ik 60min trainen in mijn laagste hartslagzone om de energiezuinige vetten aan te spreken. Of: “Ik ga 10 x 400 meter lopen met vooral de laatste 3 in de hoogste hartslagzone”.

 

Dit stuk werd geschreven door Daan Glorie  van All4running
*zorg ervoor dat je voldoende getraind bent


 

Sneller herstellen van spierpijn

Bij extreme belastingen kun je  ook tijdens de inspanning al last krijgen van spierpijn. Je spieren kunnen afvalstoffen zoals melkzuur dan niet meteen kwijt. Daardoor ontstaat er een ophoping van de afvalstoffen, en je krijg last van spierpijn. Spierpijn kan in principe geen kwaad, maar het is wel lastig. Je wilt het liefst natuurlijk zo snel mogelijk weer beginnen aan je volgende training.

Compressiekousen zoals STOX recovery socks helpen je om sneller te herstellen. Een belangrijke functie van deze sokken is het afvoeren van afvalstoffen, bloed en vocht. De compressie zorgt voor druk vanaf de enkels naar boven, zodat bloed weer snel naar boven kan worden teruggevoerd.

Zoek jouw kleur Stox Socks hier >> 


 

De Olympisch Stadionloop zit bijna vol!

De Olympisch Stadionloop wordt jaarlijks in samenwerking met Unicef georganiseerd. Een belangrijk deel van de opbrengsten komen ten goede aan Unicef. Vorig jaar werd op deze manier veel geld opgehaald. En ook dit jaar kunnen we met zijn allen een mooie bijdrage leveren.

Wil je nog meedoen? Dat kan nog; voorinschrijven is tot en met woensdag mogelijk. Maar let op; we zijn bijna uitverkocht. Schrijf jezelf dus snel in voor de 5 km of de 10 km. Er is ook een speciale kidsrun van 1 km.

Loop Hard, Steun Unicef, Voel je Olympisch!

Schrijf je in voor de Olympisch Stadionloop >> 


 

Verder lopen….

Zondag 11 november – Olympisch Stadionloop 

Zaterdag 15 december - Night Trail (Amsterdamse Bos) Slechts 150 inschrijvingen

Zondag 16 december - De Boscross (onderdeel van het Nationaal Crosscircuit)

Zaterdag 20 januari - Vondelparkloop Light the Night Edition
Zondag 21 januari - Vondelpark Classic editie


 
 
 
 

Kijk voor meer informatie op de websites www.fridaynightrun.nl. Met vragen over bovenstaande kun je mailen naar fridaynightrun@phanos.amsterdam voor andere activiteiten van Phanos kun je mailen naar verenigingsmanager@phanos.amsterdam.

 
 
   

© 2014-2017 De Nieuwsbrief Friday Night Run is een uitgave van Amsterdam Loopt Harder en wordt verzonden door atletiekvereniging Phanos Amsterdam. De nieuwsbrief wordt verstuurd naar deelnemers aan een van onze vorige loopevenementen en andere geïnteresseerden. Je kunt je aanmelding zelf hier wijzigen of afmelden, indien je tijdelijk of definitief geen prijs stelt op toezending.