Bekijk deze e-mail in je browser

 


Nieuwsbrief Friday Night Run - # 2019

 

Hallo Loper,

De Friday Night Run is een gratis duurloop op de tweede vrijdag van de maand voor alle soorten hardlopers. Dus lekker een uur hardlopen met anderen, goed voor de sociale contacten en natuurlijk de gezondheid!

In deze nieuwsbrief:

  • Doe je weer mee met Amsterdams leukste social run?
  • Praktische Informatie
  • Nooit meer blessures?
  • Goede Hardloopvoornemens
  • Een marathon lopen in 2019?
  • Amsterdam loopt harder – Wedstrijdagenda
 

Doe je weer mee met Amsterdams leukste social run?

picture

Aanstaande vrijdag mogen we weer: de Friday Night Run. De eerste van het jaar. We zouden het de ‘Goede Voornemens’ – editie kunnen noemen maar jij komt gewoon om op een leuke en gezellige manier aan je tempo-duurvermogen te werken, voor het groepsgevoel, of om je nieuwe hardloop-outfit te showen aan je hardloopmaatjes*.

*doorhalen wat niet van toepassing is.

Allemaal prima redenen maar het sociale is het belangrijkst.

We starten om 19.30 met een warming up in het Olympisch Stadion en rennen daarna een mooi rondje door Amsterdam om  vervolgens door een uurtje later weer door de poorten van het Olympisch naar binnen te rennen.

Vergeet niet om je hardloopmaatjes mee te nemen. Iedereen die een uur (maar er is ook een 45 minuten-groep) kan rennen is meer dan welkom.

Als altijd kun je kiezen voor vijf snelheden onder begeleiding van ervaren pacers. De pacers rennen op 9, 10, 11, 12 of 13 km per uur. Voor de beginnende lopers die 45 minuten rennen is de snelheid ongeveer 8km per uur over een afstand van zes kilometer.

Dit keer rennen we door het Amsterdamse Bos (langs de hockeyvelden)

De route bij deze editie van de Friday Night Run gaat vanaf het Olympisch Stadion naar het Amsterdamse Bos langs de beter verlichte paden bij de hockeyvelden. Onderweg kun je het met je loopmaatjes hebben over de wedstrijden die je voor dit jaar in gedachten hebt, je wisselt hardlooptips uit maar je kunt ook gewoon in stilte genieten.

Tot vrijdag!


 

Praktische Informatie

picture

Op de Friday Night Run-website kun je alle praktische informatie vinden.

Het belangrijkste; De Friday Night Run is gratis! 

Neem eventueel wel geld of je pinpas mee om aan de bar in de kantine eten en drinken te kunnen kopen.

  • De gezamenlijke warming-up begint om 19:30 uur, maar je kunt al eerder terecht in de kantine van Phanos
  • We starten en finishen in het Olympisch Stadion en alle tempogroepen (9,10,11,12, en 13 kilometer per uur) lopen ongeveer een uur.
  • Er is ook een groep voor beginners; deze loopt in 45 minuten zes kilometer met een tempo van ongeveer 8 kilometer per uur (dat is 7min 30sec per kilometer)
  • Je kunt gebruik maken van faciliteiten van Phanos; de kleedkamers met douches, kluisjes (voor zover beschikbaar) en de kantine

 

Nooit meer blessures?

picture Of je nou beginnend, gevorderd of gewoon een hele fanatieke hardloper bent, we hebben allemaal weleens oog in oog gestaan met vervelende blessures die ontstaan zijn tijdens het hardlopen. Door de juiste maatregelen te treffen kun je deze ‘gemakkelijk’ voorkomen als voordat je de symptomen ervaart.

Om veel voorkomende te voorkomen of de reeds ontstaande klachten/pijn te verzachten kun je STOX dragen. Dankzij de sokken zitten de kuitspieren strak tegen het scheenbeenvlies aan, waardoor deze tijdens het hardlopen minder heen-en-weer schudden. De Running Socks gaan een stapje verder dan traditionele hardloopsokken. STOX zorgen ervoor dat je beenspieren tijdens het hardlopen een optimale bloedcirculatie hebben. Ook hebben ze een schokabsorberend effect waardoor spierbeschadigingen aan de benen drastisch worden verminderd. Dankzij de compressie krijgen de beenspieren voldoende zuurstof en worden afvalstoffen en vocht snel afgevoerd.

Dat zou mooi zijn, niet? Soms zijn hardloopblessures onvermijdelijk, maar zoals je hierboven hebt kunnen lezen, kun je ze wel gemakkelijk voorkomen. STOX Energy Socks kunnen je hier een heel eind mee op weg helpen.


 

Goede Hardloopvoornemens

picture

De jaarwisseling is geweest en de goede voornemens zijn vastgesteld. Hardlopers houden wel van een uitdaging. Of je nou begint met hardlopen, wil trainen voor een marathon of het hardlopen juist weer wil oppakken, het kan knap lastig zijn om vol te houden.

Wees daarom niet te streng voor jezelf en onthoud: ‘I’m doing this for me’.

All4Running helpt je graag je hardloopdoel te bereiken en dat begint met de juiste hardloopitems >> Check de A4R afvinkpagina


 

Een marathon lopen in 2019?

Wil je een marathon gaan lopen, maar weet je eigenlijk niet goed hoe je je daar het best op voorbereidt? Doe dan mee met de marathoncursus van Phanos. Elke donderdag traint een grote groep lopers van uiteenlopend niveau voor een marathon in het voor- of najaar.

Heb je plannen om al in het voorjaar een marathon te gaan lopen (bijv. Rotterdam)? Schrijf je dan in voor onze marathoncursus. Deze cursus gaat op donderdag 24 januari van start. In 13 wekelijkse trainingen, zorgen we ervoor dat je goed voorbereid aan de start staat van jouw marathon.

Voor alle informatie en inschrijven, kijk je op de website van Phanos >>  Hardloopcursussen bij Phanos

Wil je in het najaar aan de TCS Amsterdam marathon meedoen (of aan een andere najaarsmarathon, zoals Berlijn of New York)? Dan kun je eind april aansluiten bij de cursus gericht op deelname aan een najaarsmarathon.

Maar je hoeft niet tot april te wachten. Je kunt ook nu al meetrainen met een van onze andere loopgroepen; kijk voor een overzicht van onze loopgroepen op >> Phanos Loopgroepen


 

Amsterdam loopt harder – Wedstrijdagenda

picture

De Vondelparkloop
De winterklassieker van Amsterdam is alweer toe aan haar 45te editie!
Schrijf je tot 13 januari in voor de ‘Light the night’-editie op zaterdag 19 januari of de klassieke ‘Race the day’-editie op zondag 20 januari.

Inschrijven kan hier op >>  www.vondelparkloop.nl

Friday Night Run
Loop elke tweede vrijdag van de maand mee met de Friday Night Run, een sociale duurloop van een uur met verschillende tempogroepen. Start om 19:30 uur vanuit het Olympisch Stadion en deelname is gratis. De volgende FnR is op 9 november.  www.fridaynightrun.nl. 

Kijk voor meer informatie op www.amsterdamlooptharder.nl


 
 
 
 

Kijk voor meer informatie op de websites www.fridaynightrun.nl. Met vragen over bovenstaande kun je mailen naar fridaynightrun@phanos.amsterdam voor andere activiteiten van Phanos kun je mailen naar verenigingsmanager@phanos.amsterdam.

 
 
   

© 2014-2017 De Nieuwsbrief Friday Night Run is een uitgave van Amsterdam Loopt Harder en wordt verzonden door atletiekvereniging Phanos Amsterdam. De nieuwsbrief wordt verstuurd naar deelnemers aan een van onze vorige loopevenementen en andere geïnteresseerden. Je kunt je aanmelding zelf hier wijzigen of afmelden, indien je tijdelijk of definitief geen prijs stelt op toezending.